sobota, 10 marca 2012

W brytyjskim stylu, czyli muffinki z jabłkiem

Tym razem zapraszam na podróż do kuchni brytyjskiej, w której, wbrew pozorom, także możemy znaleźć coś dobrego... :) 

Od jakiegoś czasu ten mały brytyjski przysmak, jakim są muffinki, zagościł na dobre w naszych sklepach i domach. Ciasto jest lekkie, puszyste i naprawdę smaczne. Ponadto można je urozmaicić różnymi dodatkami, np. orzechami, rodzynkami, suszoną żurawiną czy wiórkami czekolady. A także dodać różne owoce. Ja do tego przepisu dodałam jabłka i uważam, że był to całkiem niezły pomysł :) Oto niezbędne składniki potrzebne do wykonania muffinek…

Składniki:
- 1 ½ szkl. mąki pszennej
- ¾ szkl. cukru (w zależności od kwaśności jabłek cukru można dać mniej lub więcej)
- 1 cukier waniliowy]
- szczypta soli
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia (ja dałam jedną i trochę)
- ½ kostki margaryny
- 2 jaja
- ok. 1/3 szkl. mleka
- 3 jabłka
- cynamon (jeśli go lubimy)

Wykonanie:
W mleku rozpuszczamy margarynę, cukier, cukier waniliowy i całość studzimy. Do całości dodajemy pojedynczo jaja, ciągle miksując. Następnie powoli sypiemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli. Miksujemy do uzyskania jednolitej masy.
Jabłka obieramy, kroimy w ósemki i prószymy cynamonem.
Do foremek kładziemy: trochę ciasta – jabłko – znów ciasto (do ¾ wysokości foremki).
Pieczemy w temperaturze 180o C, ok. 15–20 min. Jak wiadomo długość pieczenia zależy od piekarnika. Ja musiałam piec je 30 min.

Moje spostrzeżenia: lepiej nie kroić jabłek w kostkę, ponieważ puszczą więcej soku i z ciasta może zrobić się zakalec lub „klucha”. Poza tym jabłka możemy zastąpić np. borówką amerykańskąporzeczką, lub truskawkami.

Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

kosmetyczka, fryzjer, spa